Cykelutflykt till Lo Pagan

Hej, 
I förrgår tänkte vi testa våra nya cyklar så vi drog iväg söderut ner mot Lo Pagan. En liten by som är känd för sitt lerbad. 
Det är många som åker dit och smörjer in sig med leran som finns på havsbotten. Leran skall bla vara bra för hud, muskler och leder. Först smörjer man in sig i leran, sen låter man den torka ..därefter sköljer man av den i havet. 
(null)
Vi gjorde inte kuren med leran denna gång, vi har gjort den förut, utan vi fortsatte att cykla rakt ut på piren... som är flera kilometer lång.
(null)

(null)


(null)

Till slut kom vi ut på en fin sandstrand längs kusten. Där stannade vi och tog ett välbehövligt dopp. 
(null)
Därefter började vi trampa samma sträcka tillbaka hemåt igen. Det blev en tur på nästan 2 mil fram och tillbaka. 

(null)

När vi kom hem igen blev det lunch på Piraten nere vid havet....Patatas Bravas och Crab Salad....alltid lika gott!!
(null)

Man blir trött av att vara i solen en hel dag så på kvällen slappade vi bara på terassen.

(null)

Björnstigen
2020-07-26 @ 08:51:32

Vilken härlig cykeltur och hurtiga ni är som ger er ut i värmen. Patatas Bravas har vi hört mycket om, det ser vi fram emot att prova när vi kommer ner till er sen.

Kram på er

Ludvig
2020-07-26 @ 09:42:08

Hej mormor och morfar!
Så kul att cykla, det vill jag också göra nästa gång jag kommer ner till er. Fast kanske inte två mil🙈
Idag tog jag sovmorgon till kl 9, det tyckte min mamma och pappa var jätteskönt.
Nu kollar jag på "Moffa-bilen" och i eftermiddag ska jag till Arvid och bada i hans pool 😍
Kram kram!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jacobssonsresor.blogg.se

Här kan ni följa oss på våra resor ☀

RSS 2.0