Holiday Beach Resort - Santorini

God kväll,

Nu har vi kommit till Santorini och till vårt rum på Holiday Beach Resort. Vi har även hunnit med att slappa lite vid poolen här på hotellet.

Vi tog också en promenad ner till stranden för att se på den svarta sanden. Det tog cirka 10 minuter att gå dit så när vi kom fram var vi lagom varma för att slänga oss i det svalkande havet. Det är ganska stor skillnad för oss att komma till Santorini eftersom att alla stränder här är svarta och därför ser även vattnet svart ut.

Santorini är ju känt för sina svarta stränder då det är en vulkanö, men vi föredrar hellre Naxos fina vita stränder med klarblått vatten.

Här på Santorini bor vi i ett sexbäddsrum, så vi bor tillsammans allihopa.. Tur att det bara är för några timmar..... Hihi! Klockan 2:30 inatt ringer klockan och vi blir skjutsade till flygplatsen.

Nu är det dags för oss att gå ut och äta, sen måste vi försöka sova några timmar.

Ses imorgon!!

Kramar från oss!!

Presenter

Om en halvtimma kommer taxin och hämtar oss på hotellet för att ta oss ner till färjan i hamnen. Vi har lämnat in nycklarna till våra rum och sitter nu vid poolen och dricker lite kaffe. Mamma och jag har fått varsin liten present från Ioanna och gänget.

I min påse var det en liten plånbok och mamma fick ett par örhängen.

Mammas örhängen ser ut ormar, det är ju inte rätt person att ge dom till.... Men tanken var ju god :)

Vi har även fått tag i boende på Santorini nu. Vaggelis (Mr Bean!), ägaren till restaurangen vi åt på igår, har en kompis i Santorini som har ett lägenhetshotell. Vaggelis ringde ett samtal och fick ett erbjudande och sen var det upp till oss att slå till eller inte. Vi kunde få en tvårumslägenhet inklusive transfer från hamnen till hotellet och från hotellet till flygplatsen. Vi slog till utan att ha sett bilder på boendet, men tänker att det säkert är jättebra eftersom att det är en kompis till Vaggelis.

Om vi har internet på Santorini uppdaterar vi med bilder därifrån, annars hörs vi när vi landar i Sverige på lördag förmiddag!

Hej sålänge!

Snart hemfärd

Hejsan,

Vi börjar förbereda oss för hemfärd.. Igår var vi inne en sista gång i Naxos stad och tog en god drink och åt god mat nere vid hamnen. Sedan gick vi till ett "färjekontor" för att köpa båtbiljetter till morgondagen. Kl 12:55 grekisk tid går färjan från Naxos till Santorini. Den beräknas ta ca 2 timmar.

När vi kommer till Santorini ska vi leta upp något hotell som vi kan ta in på så att vi kan sova några timmar innan flyget går hem på lördag morgon kl 05:30.

Nu ska vi snart gå ner och betala vårt boende. Ska bli skönt att "göra sig av med" alla kontanter som vi har i våra plånböcker. På grund av krisen här i Grekland vill de helst att vi betalar kontant istället för med kort.

Hej sålänge!!

jacobssonsresor.blogg.se

Här kan ni följa oss på våra resor ☀