Promenad och glasbottenbåt

Hello,
Här äter vi frukost och njuter av utsikten. Vi funderar på att ta en promenad bort till det stora köpcentrat Super U,  när vi ätit klart.
(null)

Vi går längs den stora vägen som vanligt. Bussarna kommer som kanonkulor och swishar förbi...de är inte så moderna som hemma. Ryggstöden är spikraka och slutar vid skulderbladen .

På bilden ovan ser ni vår favoritrestaurang Luigi... en jättegod pasta och pizza restaurang. Vi har bokat bord här till ikväll.
Längs vägen står såna här småvagnar uppställda så man kan köpa dryck, färsk frukt mm.
(null)
Vet inte riktigt vad det här är för hus, men vi har sett att det hålls fester där vid mauritiernas högtider.
Nu har vi kommit fram till köpcentrat, det är riktigt modernt och med många butiker som säljer olika varumärken.

På vår väg tillbaka svängde vi in på en sidogata för vi tänkte vi skulle gena och slippa  gå genom hela centrum tillbaka till hotellet.
(null)

Som vanligt kom vi in på en väg som tog slut, så vi fick vända och försöka hitta en annan väg hem.
Till slut kom vi ut nere vid hamnen, där kände vi igen oss igen.

När vi kom hem igen gick vi ner till stranden och träffade de andra i gänget. Thommy och jag hann även med en tur i en glasbottenbåt på förmiddagen. Det var häftigt.
Här är biljetten 😀
Vi såg en hel del fiskar, alla möjliga sorter och några som var riktigt gula eller turkosa. Tyvärr syns det inte på bilderna.
Många koraller var döda, men de som levde var rätt färgglada .  (null)

(null)

De finaste ( den finaste) fiskarna fanns på Super U.

Så här ser vårt hotell ut från havet.

På hemvägen dök denna kille upp bredvid båten och frågade om någon ville åka taxi tillbaka .... men det var ingen som ville det.
(null)Nu så är det dags för ett dopp igen. Vi hörs !