En dag på havet

Igår var vi på utflykt. Klockan 8.20 stod vi klara utanför hotellreceptionen och väntade på bussen som skulle köra oss till den östra sidan av Mauritius. Tyvärr kunde inte Michael o Sonya följa med.
(null)
Vi hade bokat en Katamarantur genom en försäljare som går runt på stranden och säljer utflykter. Det började inte så bra för när vi kom fram efter bussturen fanns det ingen båt där. Vi fick hoppa in i bussen igen och åka en liten bit till.
Vi hoppade i en motorbåt som körde ut oss till Katamaranen som låg och väntade på oss.
När vi hade åkt en bit kom det en motorbåt och körde ifatt oss... vi hade glömt 4 kineser. Så de fick klättra ombord där.
(null)
Under båtresan fick vi bada och snorkla. Besättningen serverade goda drinkar och serverade en god lunch. De grillade fisk och kyckling.

Utflykten inkluderade även en tur till ett vattenfall. Vi hade nog förväntat oss ett större vattenfall än vad det var, men båtturen dit var härlig. Vi fick fick byta till en mindre  båt den sista biten, för det var både smalt och grunt.

Vi gillade han som körde... han var cool.
Nästa stop var på den lilla ön Lle aux Cerfs. En fantastisk ö med härlig strand och turkost vatten.

Vi gick runt lite på ön och beundrade den vackra omgivningen.

Efter 2 timmar skulle vi träffas vid båten igen. Det var dags att åka hemåt.
Kram!

Sara&Alex
2018-02-21 @ 06:15:44

Hej på er brunisar! Vilken färg ni börjar få och vilka fina bilder ni lägger upp. Här hemma är det fortfarande kallt och snö och vi sitter med varsin kaffekopp i soffan och laddar för jobb. Passa på att njut medans ni kan 😄 puss&kram från oss