Naxos 1000 gånger om

Kalispera!


Andra dagen för oss på Naxos och idag känner vi oss äntligen som människor igen. Resan hit är ju egentligen inte överdrivet lång men eftersom flyget går mitt i natten och färjan till Naxos tidigt på morgonen så blir det inte många timmars sömn. Dagen igår bestod därför mest av att slappa och försöka ta ifatt lite sömn.

När vi kom till ioannas hotell igår blev hon jätteglad att vi var tillbaka och hon frågade direkt om mamma och pappa och att det ska bli så kul att de också kommer igen. 

Alex säger att jag har vart på Naxos ca tusen gånger och han förstår även varför vi gillar just Naxos så mycket. Jag försöker väl förneka lite att "så många gånger har vi ju ändå inte vart här". Men när han ställer frågor och undrar saker så hör jag ju på mig själv att vi nog ändå har vart här väldigt mycket när det hela tiden blir att jag svarar "vi brukar göra si" eller "förut har det alltid varit så"... men varför ändra på ett vinnande koncept ;) 

Igår kväll åt vi på hörn-restaurangen, jag var ju tvungen att låta han smaka på den berömda pasta carbonaran. Vi har ju hypat upp den rätten endel att den är så himla god och att det är så mycket mat så att man inte kan äta upp allt.... Alex fick dock i sig hela sin portion plus resterna av mina så  det smakade nog väldigt bra :) restaurang ägaren blev jätteglad att se oss och även han frågade efter mamma och pappa. Vi sa att dom kommer hit på lördag så att han snart får träffa dem också. 

Dagen idag har också varit lugnt och skön. Vi gick upp vid 9 och gick och köpte lite frukost och dukade upp så gött på balkongen. 



Efter frukosten blev det lite poolhäng fram till lunch då vi tog en sväng ner till caféet för att får i oss lite mat. Även här kände dom igen mig och blev så glada att var tillbaka. Givetvis frågades det efter "rest of the team" och jag fick återigen säga att iallafall mamma och pappa kommer ner nästa vecka. De blev så glada så :)


Annars idag har vi inte gjort så mycket mer än att sola, bada och äta. Jag tror att vi ungefär äter varannan timme här nere, någon blir visst väldigt hungrig i värmen... :P Det blir mycket bröd, tzatziki, chips, vin och mythos så det går ingen nöd på oss. 


Ikväll har vi bokat bord på takrestaurangen, vi måste ju dricka deras goda mojito och äta den goda souvlakin.... :)



Vi hörs!



Kramar från oss

Anonym
2017-07-18 @ 08:20:39

Åhh... vad härligt ni har det💕 Det känns som jag redan är där... Blir så sugen på balkongfrukost när jag ser allt gott ni dukat upp. Ha det så gott, ses om några dagar😘 / Christina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jacobssonsresor.blogg.se

Här kan ni följa oss på våra resor ☀

RSS 2.0